hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > خوزستان| سد کرخه از خسارت‌های سیل کاست

خوزستان| سد کرخه از خسارت‌های سیل کاست

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: سد کرخه اندیمشک اولین سد ساخته‌شده در کشور توسط مهندسان و متخصصان کشور بوده و با عملکرد خود از خسارت‌های سیل خوزستان کاست.پرویز فتاح در حاشیه بازدید از سد کرخه اندیمشک اظهار کرد: رهاسازی آب از سد کرخه کنترل‌شده بوده و مجموعه بهره‌برداری از سد کرخه در کنترل سیلاب اخیر موفق بوده‌اند.

او با اشاره به اینکه در استان لرستان، مردم خواستار احداث سدی همچون کرخه برای مهار سیلاب هستند، افزود: در سفر به مناطق سیل‌زده لرستان مردم خواستار احداث سد در این مناطق هستند. رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: سد کرخه اولین سد ساخته‌شده در کشور توسط مهندسان و متخصصان کشور بوده و یک شاهکار مهندسی در کشور است.

او با بیان اینکه سد کرخه در کنترل سیلاب ۱۲ فروردین و کاهش خسارات به مناطق پایین‌دست عملکرد مطلوبی از خود نشان داده است، افزود: رهاسازی آب از مخزن سد کرخه کنترل‌شده بوده و سد کرخه پایدار است. فتاح تصریح کرد: محاسبات سد و طراحی آن برای مهار سیلاب‌ها بوده و این حجم بارش در تاریخ کرخه کم‌سابقه است و سد با ذخیره و عملکرد مطلوب توانسته از خسارات سنگین سیلاب بکاهد. او وضعیت سد کرخه اندیمشک را پس از بازدید پایدار دانست و گفت: سد کرخه از فاجعه بزرگ در خوزستان با عملکرد مثبت و مطلوب پیش‌گیری کرده و این مطلب بیانگر کار بزرگ و شاهکار مهندسی که در حوزه سدسازی در کشور انجام‌گرفته است. رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به جبران خسارت‌ها به مناطق درگیر سیلاب عنوان کرد: اولویت کاهش خسارات به مناطق پایین‌دست و حفظ سلامت شهروندان است. او گفت: کمیته امداد و همه مسئولان در کنار شهروندان خسارت‌دیده از سیلاب بوده و خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد خمینی (ره) در مناطق درگیر سیلاب حمایت می‌شوند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد